Hello Everybody,
I was surfing on the net the other day and I was looking for something I can use in my Linguistics class. However, I couldn't find anything worth. So, I made up my mind and decided to ask you to prepare something:) Here's your assignment:
1. Create an educational video (your videos should teach the topic you choose to cover), that I can use next year in my Conversational Analysis course. You can use anything from our course, however using Goffman's "System and Ritual Constraints" would be much appreciated. You can also use "Gricean Maxims", "Speech Acts" and "Pragmatics".
2. Work in groups of 3s or 4s. Bring in your videos in CD format, alternatively you can upload them to any video websites where everybody can see them and send me their "link".
3. Finish this homework till our final exam.
Good Luck,
Tuncer Can
Wednesday, December 06, 2006
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
35 comments:
şaka olmalıı...:(:(:(
Korkma sakın:)
hocam biraz daha bilgilendirebilirmisiniz ödev hakkında. Teşekkür ederim
bu ödev çok zor.değil mi?
Tabii ki, memnuniyetle. Şimdi şöyle: siz olsanız ve gelecek sene discourse analysis dersi verirken konuları örneklemek için video kullanmak isteseniz nasıl birşey olabilir diye hayal edin daha sonra da discourse analysis içindeki yöntemlerden birini seçin ("System and Ritual Constraints", "Gricean Maxims", "Speech Acts", " Scripts" and "Pragmatics" gibi). Daha sonra da 3-4 arkadaşınızla bu konuları(sadece 1ini) örnekleyecek dialoglar yazıp ve oynayıp video (dijital cameralar en pratik yolu) haline getirin. Eğer isterseniz(olsa iyi olur) çektiklerinizi Windows Movie Maker ile gerekli yerlere yazılar da ekleyip kısa film haline getirin ve bana CD içinde getirin. İsterseniz de YouTube gibi video sitelerine bunları ekleyip blogger'a bize sadece linkini gönderin ki gidip izleyebilelim. Böylece kalıcı bir eser bırakmış olursunuz bana ve bundan sonraki öğrencilere. Bir de "Constructivism"e göre de her dersin sonucunda gerçek bir eser ortaya çıkmalı(çıkış noktam bu) Sizce bu blogger'in da amacı ne? Başka sorularınız olursa her zaman sorabilirsiniz.
yani diğer ödev iptal oldu:)ben bundan bu anlamı çıkarbilirim öğrenci zihniyetimle:)aman arkadaşlar kanmayın siz bana bu benim fikrimm,hepimize şimdiden kolay gelsin saolun hocam:)
Bence hiç yakınmayın arkadaşlar, bu ödev süper ya çok eğlenceli. Keşke yerinizde olsaydım. Ya da keşke ben öğrenciyken hocalarım bana böyle eğlendirici ve öğretici ödevler verseydi. Ama ne desem boş, yakınmak öğrenciliğin vazgeçilmez kuralı, mezun olunca da niye yakındım diye yakınırsınız:)) (Benim gibi:)) Eksik söyledim galiba, yakınmak insan olmanın vazgeçilemeyen kuralı:)
serdar cok haklısın:):) ben elimde camerayla dolaşıyorum atık turist gözüyle bakıylar bana. hele gecende vapurda adamın teki bana körmüsün dedi bi bozuldumki demek düzgün cekemiyomuşum:):) neyse artık uğraşcaz bakalım ama ben zaten final ödevinede başlamamıştım ikisni bi arada cıkarırım inşallah tabi.. hocam normal hayatımızıda soktunuz ya şu makximleri helel olsun size ne diyimm:):)
esra..
Evet Kübra, Esra, Ayşegül, Serdar, hakkatten bi dizi de siz çevirin Coupling'den neyiniz eksik:) Bugun gazetelerin birinde 7. Pazarlama Zirvesi'nin açılışını yapan konuşmacı (Peter Fisk) şöyle demiş: "Yenilikçi olmak için deli olun, sizin deli olduğunuzu düşünseler de siz aslında dahisinizdir, çünkü dünyayı değiştirebileceğinizi düşünmüşsünüzdür."
Yalnız yapmayacaksınız ki arkadaşlarınızla birlikte çalışarak yapın kısa filmlerinizi, 10 yıl sonra maximleri hatırlamayacaksınız ama yaptığınız filmi hatırlayacaksınız, bu da size daha iyisini yapma basamağı olacak.
Haydi kolay gelsin,
tuncer can
ÇOK GÜZEL Bİ OYUNCU OLMAMIŞTIK,SONUN DA O DA OLDU HEPİMİZİN GÖZÜ AYDIN !İYİ DE HOCAM ŞAHSEN BENDE OYUNCULUK YETENEĞİ SIFIR NE YANİ BEN BU ÖDEVİ YAPMIYIM MI ŞİMDİ EMİNİM ,BEN SİZDEN ÇOK ŞEY BEKLEMİYORUM DİCEKSİNİZ AMA YİNE DE BİLMİYORUM ,ZOR YA ÇALIŞACAĞIM ARKADAŞLARA YAZIK OLCAK ŞİMDİ ,BENİM GİBİ YETENEKSİZLE NAPCAKLAR ?EE ONLAR DA HAKLI ,NEYSE SİZ ÇOK BÜYÜK ŞEYLER BEKLEMEYN BENCE EN AZINDAN KENDİ ADIMA BUNU SÖYLEYEBİLİRİM,NAPALIM DENİCEZ ARTIK, KİMBİLİR İÇİMDEKİ GİZLİ YETENEK ORTAYA ÇIKICAK BU SAYEDE BELKİ DE...
Surekli bahane:) geçin bunları yerel bakışı bırakıp daha evrensel bakınca herkesin bu hayatta birer oyuncu hem de iyi oyuncular olduğunu göreceksiniz. Bu ödevde önemli olan oyunculuk değil yönetmenlik asıl bunu önce görmek gerekiyor:) Mezun olduğunuzda siz de birer yönetmen olacaksınız, diğer oyuncuları yöneteceksiniz, ee scripte göre nasıl davranacağınızı siz bilmiyorsanız nasıl yöneteceksiniz? Bu arada sizden artık çok şey bekliyorum yok öle standartları aşağıda tutmak:)
Enjoy
offffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Selamun ALEYKÜM bU GÜN Allah için ne yaptınız bırakın videoyu mideoyu bunlar reklam kokan hareketler hodjam
Hocam "Coupling" bizim çıkaracağımız işin yanında sönük kalır bence:) Arkadaşlar senaryo lazımsa ben hemencecik yazıp yollarım:)
Oyunculuğuna güvenmeyen arkadaşlar bence kendinize karşı fazla önyargılısınız. Hem oyunculuğa alışmanız gerekmez mi? Sınıfa girip tahtanın önünde durduğu zaman insan, karşısında onlarca çift gözün dikkatle kendisini süzdüğünü görüyor. Orada, o anda, oyuncu da, yönetmen de(Tuncer Bey'in de dediği gibi), senaryo yazarı da siz oluyorsunuz. Tahtada olmakla bir tiyatro sahnesinde seyirci önünde olmak arasında çok fazla fark yok (her ikisinde de bulunduğum için söylüyorum). Hatta tahtada olmanın sahnede olmaktan fazlası var eksiği yok. Karşınızdaki topluluğu harekete geçiren de, onların dikkatini çeken de,onları yöneten de siz oluveriyorsunuz. Tiyatro sahnesinde ise oyuncu metni ezberden okur ve seyirci onu her haliyle kabul etmeye şartlanmıştır, sessizdir, tek yaptığı seyretmektir, tamamen pasiftir. Oyuncu repliğini unutmadığı sürece (gerçi ben unutmuştum:) beklenmedik şeylerin yaşanma ihtimali bir sınıfa oranla çok çok düşüktür. Sınıfta ise yöneteceğiniz dersi istediğiniz kadar planlayın, hesaba katmadığınız şeylerle mutlaka karşılaşacaksınızdır ve bunu her ders öncesi düşünmeden de edemezsiniz. Karşınızda sizi alkışlamaya hazır bir topluluk olmayacak. Öğrenciler sürekli hocalarının açığını, zayıf taraflarını yakalamaya ve onları her fırsatta eleştirmeye şartlanmış değiller midir? Her duruma göğüs gerebilmek "iyi oynamak" demektir diye düşünüyorum. En basitinden, sinirlendiğinizde sinirlenmemiş,ya da tam tersi, eğlendiğinizde eğlenmemiş gibi görünmek zorunda kalabilirsiniz. Ne kadar iyi bir oyuncu, ne kadar iyi bir yönetmen ve ne kadar iyi bir senaryo yazarı iseniz o kadar iyi bir "öğretmensinizdir". Bence bir öğretmenin başarısı bilgisinden değil karşısındaki öğrenci grubuyla doğru iletişim kurabilmesinden, bildiklerini karşısındakilere en doğru yolla aktarabilmesinden gelir. Mevlana' nın dediği gibi "Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır." Bu da bir şey ifade ederken yaratıcılığınızı ne ölçüde kullandığınızla bağlantılı değil midir? Mesleki yaratıcılığınızı ölçmek için de bu ödevden daha iyi bir fırsat bulamazsınız. Derim ben.
bence çOk hoş hocam.....HAREKET LAZIM BİZE...ve gerçekten yaratıcı bi proje...
hocam herşey güzel hoşta bugun vapurda düşündüm ben hiç seneryo yazıpta cekmeyi düşünmüyorum yani direk gercek hayatı cekmek istiyorum kimse rol yapmayacak cünkü incelemem için uzun bişi olması gerekiyo kısacık bi konuşmayı incelemek istemiyorum bunun farkına vardım işte. off hala bu iki ödevde ne yapcama karar vermiş diilim bin türlü şey geciyor beynimden valla.
qrstv(esra)
hocam kusura bakmayın ama bi şey sorca mbizim final için yapacağımız ödevin vidyosunun ya da ses kaydının süre sınırı var mı
hani şu dönem başında verdiğniz ödevin
peki bunu isteyen yapsa. umarım isteyen yapacaktır. çünkü eğer finalde de başka bir ödev isteniyorsa, ben istediğimde uğraşmak istiyorum bu konuyla.
I swear, I will make your life hell if you ignore me
arkadaşlar,salıverin gitsin düşüncelerinizi.rahat olun,cool olun,tuncer hocamız ne demişti:sky is the limit.yeterki bi şeylere çaba gösterek.yaparsınız siz.neyiniz eksik sizin.
ŞENOL
başka bir dersimizde de ''isteyerek'' çekilenleri gördük.Çok güzeldi. bu işin doğalı öğrencinin eğer ilgisi varsa gerçekleşir.
uğraşcaz bakalım.hayırlsı
yav bırak şenol cum sosyal mesaj vermeyi ne yalakalık yapıyosun be... zor bişiy işte...
hocammmmmm sabahtan berı on defa yazdım belkı hep bı sorun cıkıo her yazdıgım sılınıo bıktım yaaaaa
nefret edıom teknolojıden zaten hastayımmmm gecen yaptıgım odevde bosuna gıttı ole bıktıııımmmm yagmur
bence cok guzel seyler cıkıcak zor olucak ama yaratıcılık da bıraz buna dayalı degıl mı zaten ?alet edavat bulmak problem sadece yanı onu da okul verse baldan yenmez zaten demek kı gercek hayattayız:)neyse herkese kolay gelsın dıyorum ben!
aysun
bu ne ya ben radyo televizyon mu okuyorum :(
şenol valla yeter gına geldi artık bırak şu mesajlarııı tamam notların iyi anladık yaparız diyon emme görecez bekara hatun boşamak kolay....
offff şenol erkeklerden bi sen sevdin yaaa anlamadım gitti ne biçim adamsınn sen bizle takıl biraz arııkkk....
ya ben video çekmeye meraklı olsam kameraman olurdum öğretmen değil!!!
çok sığ bir düşünce...
hocam utanıyorum zaten artık size bişi demeyede ramazan hocanın sunumuda gecti.başlayacağım zaten tatile flnda gitmiyorum yapıcam inşallah bu ödevlerii valla yapamyıncada insanın kafasında duruyoo hiç rahat olamıyorum yanii.. ama dediğim gibi ne kadar faydalı olur bilemiyorum..
Hocam ya niye bu kadar tatlı ve yaratıcısınız?
SesVer.Net English contents page yazdıklarınıza aynen katılmakla beraber benim de bir katkım olmasını arzu ediyorum, şimdiden teşekkürler
Technology, sufficiently advanced is indistinguishable from magic.
Post a Comment